Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Friday, September 2, 2011

Diari Syawal Peekachumey ^^

Puasa Terakhir ( 29 Og0s 2011 ) :: t0l0ng mak masak masak untuk raya es0k . sambal ayam , kuah l0deh , rebus ketupat , rendang daging kerbau . keluarga Mak Uda , Pak Itam and Cik Mat sampai .

Malam Raya :: lepas berbuka puasa yang terakhir , bersyukur pada Illahi kerana telah berjaya melaksanakan Rukun Islam yang ketiga . Tanpa sedar , rupanya sudah sebulan umat Islam berpuasa . es0k sudah raya , tiada percaya l00 . HAHA ! malam teng0k budak budak main mercun , j0in sekali laa . hee ^^ meriah amat ! then aku and K0lin merayap pegi kedai naik m0t0r , huhuu . yang lucunya , aku dah tunjuk jalan balik p0n si K0lin nie b0leh terlajak padahal rumah depan mata jea , adess . Sab0r jea laa .

Raya Pertama ( 30 Og0s 2011 ) :: pagi raya pergi kubur arwah datuk . then sesi makan besar . HAHA . makan ketupat , NIKMAT ! sesi ph0t0sh0t bersama sepupu sepapat . macam macam ragam raya nie . aku punya laa gelak besar bila K0lin buat lawak b0d0h dia . malam pulak , kami berbarbeque ayam . aku and K0lin g0reng french fries and s0sej . kami dua jea '0rang dapur'. yang lain menikmati ayam barbeque at anjung . si0d jea . HAHAHA ! kami at dapur p0n mencekik apa yang kami g0reng tuu , hee ^^


Raya Kedua ( 31 Og0s 2011 )  :: keluarga Mak Uda , Pak Itam , and Cik Mat balik . sekejap rasanya meraikan raya bersama mereka . tak puas k0t . tinggal laa keluarga aku and Mak Usu jea . tapi takpe , ada si kecik Ziqah tuu , hilang b0san aku melayan karenah dia yang lucu . malam kami main mercun sambil meraikan HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA YANG KE-54 .

Raya Ketiga ( 1 Sept 2011 ) :: hari nie keluarga Mak Ngah datang sekeluarga . kami just masak simple simple . then keluarga aku and Mak Usu pulak yang berangkat pulang .




with 0ur sp0rting uncle , Cik Mat .

peace !
- L O V E -
THIS IS MY HOMETOWN !

LOCATION :: LABIS , SEGAMAT , JOHOR .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...