Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Sunday, August 11, 2013

Diari Syawal PeekaChumey 2013 ^^

Entri kali ney aku nak share kisah raya aku pada u all ..
Aku yakin u all juga ada story yang menarik selama Syawal yang mulia ini ..
Jadi , marilah kita bersama kongsi cerita Syawal kita ..
Tapi ... Bacalah kisah aku dulu yeaa .. hehehee ~
 
Dua hari sebelum raya ,
6 Ogos 2013 / 28 Ramadhan 1434H
 
Aku teman beshtie aku si Peeya pergi E3 saloon ..
Nak rebonding rambutnya ..
Maklumlah rambut raya .. hahaa ..
Aku dah berhenti dah bab bab rebond ney ..
Then lepas temankan dia , aku terus ke dobi ..
Tolong mak sekejap sementara nak berangkat pulang ke kampung halaman ..
Tak sabar rasanya nak jumpa atok aku yang paling comel !
Kami bertolak selepas berbuka puasa ..
Aku ney mabuk kereta , soo aku tak boleh nak berSMS ponn ..
Aku duduk diam and tanpa sedar , aku terlelap sebab kepenatan ..
Bila aku sedar , abah berhenti at RR Ayer Keroh , Melaka .
Maybe nak ke toilet ..
Tetiba abah ajak aku main game anjuran #RedBull at area situ ..
Abah dapat hadiah sampul duit raya and sebotol air RedBull .
Aku tengok game dia punya laa easy !
Budak kecik ponn berebut nak join main ..
Aku ponn join sekaki jugak laa kann . huhuu ~
Game nya macam ney :-
1. Mereka sediakan 4 bekas kosong , beberapa biji manik yang mempunyai 4 jenis warna ..
2. Kita hanya perlu mengasingkan manik manik tersebut mengikut kumpulan warna yang sama di dalam 4 bekas kosong tuu .. *paham kann ? ngeee ~
3. Maksudnya , 1 bekas untuk manik berwarna biru , 1 bekas lagi untuk manik berwarna merah , dan begitulah seterusnyaa ~
4. Masa yang diberi 1jam 30minit mengikut jam randik laa .. takkan jam tangan u all kott .. mampos sampai esok game tak habis ! ahahaha !
5. Kita kena kutip manik tuu satu persatu dengan cepat !
6. Kalau cepat , dapat hadiah satu botol air plastik Redbull , 2 sampul duit raya RedBull and sebotol air RedBull ..
Siapa tak nak kann ? hahaa ..
Terus segar biji mata aku dapat hadiah sebab aku berjaya memenangi 3 jenis hadiah tuu
 
sampul tuu banyak sebab hasil kemenangan aku , mak and abah .. huhuu
Kami tiba ke destinasi tepat jam 11.30pm ..
Borak sekejap , tidur ~~
 
Sehari sebelum raya ,
7 Ogos 2013 / 29 Ramadhan 1434H
 
Menjadi kebiasaan tugas aku kat kampung ,
memasang langsir , membasuh pakaian ..
KL - Dobi , kampung ponn tetap dobi
Siap segala tugas , nak masukkan duit dalam sampul plak ..
Tahun ney aku nak manfaatkan duit titik peluh aku kat dobi untuk adik adik sedara aku ..
Dan aku sungguh gembira dapat menghulur duit ney ..
Memandangkan esok raya and tiada saudara mara yang tiba ,
kami bertungkus lumus masak rendang daging , ayam masak merah , kuah lodeh dan sambal kacang ..
Waktu berbuka puasa , keluarga Cik Mat and Pak Itam sampai ..
Membawa daun ketupat berisi beras untuk direbus ..
 
8 Ogos 2013 / 1 Syawal 1434H ,

 
Kami sekeluarga menziarahi kubur arwah datuk ..
Selesai menziarahi , sesi bersalaman di ruang tamu ..
Hanya keluarga aku , keluarga Pak Itam and Cik Mat jea yang ada ..
Yang lain beraya belah mertua dulu .. huhuu ..
Waktu petang , keluarga Mak Usu and Mak Uda tiba ..
Baru laa meriah rasa raya aku sebab cousin yang paling rapat sudah sampai !
 

 
Dan yang paling dinantikan , malam ney kami semua ber BBQ !
 


percaya tak kalau aku yang makan semua ney ?? hahhaa !
 
9 Ogos 2013 / 2 Syawal 1434H ,
 
Hari ney keluarga Cik Mat and Abang Ejam nak balik ..
Sepupu sepapat aku yang lain ney takde keje lain dah ..
Asyik main game Playstation ..
Yang pakcik makcik , nak renovate pasang tikar getah baru ..
Time ney lucu .. macam macam karenah saudara aku ney ..
Riuh sekampung !
 
 10 Ogos 2013 / 3 Syawal 1434H ,
 
Hari ney keluarga Pak Itam and Mak Uda balik ..
Sunyi laa lepas kepulangan mereka ney semua ..
Tinggal keluarga aku and Mak Usu ..
Memang takde keje nak buat ..
Aku duduk tengok TV , basuh baju , guling sana sini ..
Kalau tak , aku ponn balik KL hari ney ..
Tapi disebabkan abah demam , tak jadi nak balik ..
Dan disebabkan itu , inilah hasil kebosanan kami ..

Anak buah aku kemain tengok Upin Ipin ~
 
Tapi malam ada rancangan hebat !
Barcelona vs Malaysia ..
Hehehehe ~
 
Resultnya :
3 - 1
 
 
 
11 Ogos 2013 / 4 Syawal 1434H ,
 
 Hari ney hari kepulangan kami and keluarga Mak Usu ..
Sebelum berangkat , aku hulurkan sedikit rezeki kepada atok ..
Melihat senyuman and ucapan terima kasihnya , duit tiada nilai berbanding dirinya ..
Kerana hanya dia sajee nenek yang aku ada kini ..
Sempat juga kami bergambar sebelum bertolak ke destinasi masing masing ..
 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...