Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Sunday, December 8, 2013

Majlis Cukur Jambul Anak Buah PeekaChumey ^^

ALHAMDULILLAH !
Bertemu kita kembali di ruangan blogg Peeka ..
Al maklum laa orang busy , jarang ada masa untuk menghadap lappy ..
 
Oukee , entri awal bulan Disember ney aku nak share
tentang majlis khas buat anak buah aku iaitu Muhammad Izz Syarhan ..
 
Muhammad Iz Syarhan
7 Disember 2013 ,
Kami 3 sekeluarga iaitu keluarga aku , Mak Usu and Mokde berangkat ke Sabak Bernam pada jam 9pm ..
Kami telahpun membuat tempahan homestay di sana melalui abang ipar aku ..
Kami tiba ke destinasi hampir jam 12am ..
Segalanya indah walaupun waktu malam keadaan sekeliling gelap ..
Sebab ada jeti ..
Ada kisah lucu yang terjadi time sampai ney ..
Mak aku laa punya excited , siap bawa toto pegi naik atas ambil kunci homestay kami ..
Rupanya kami masuk kawasan pejabat , tempat mengambil kunci sajaa ..
Padan laa ada pintu pagar elektrik ..
Kami sangka selamat laa stay at kawasan yang ada security ney ..
HAHAHAAH (!)
Adesss , macam batak sangat pulak kami ..
Maklumlaa first time menginap homestay ~
Aku and Mak Usu asyik gelak jea mengenangkan situasi tuu ..
Then tengah malam layan muvee dalam lappy Si Selenge .
Mujurlaa dia bawak lappy , kalau tak bosan selagi mata takmau lelap ..
Kami layan muvee KL Zombi .. Wakakaaa ~
 
Aku selitkan beberapa keping gambar bagi menceritakan situasinya ..
Homestay D'Muara - gambaran pada waktu siang -
 
Katil , Perhiasan , Bahagian Dapur
Setibanya Di Homestay


Dua Cousin Aku Yang Comel - Kak Ila n Zeeqa
Bunga Telur

Goodies Bag

Chocolates
 
8 Disember 2013
 
Sebelum ke majlis , kami bergambar dulu .. buat kenangan terindah ~
Layan monyet monyet liar .. hahaha ..
Majlis bermula di Kampung Haji Dorani , jam 10am ..
Sekumpulan marhaban kaum wanita dan mangsa cukur jambul ada 4orang termasuklaa anak buah aku ..
 
Dalam 4orang tuu , anak buah aku yang paling ligat ..
Tak reti duduk diam , orang nak cukur jambul dia , dia nak capai segala ..
Hahahaa .
Setelah selesai majlis cukur jambul , kami berangkat pulang ke Kuala Lumpur ..
Sebelum tuu singgah at tepi jalan , minum air kelapa ..
Ada cendol kelapa ..
Agak pelik bagi orang macam aku ney ..
Maybe u all yang penah minum cendol kelapa ney tak pelik laa kann ..
Sebab jenis aku , sukar nak mencuba something yang baru especially bab makan ney ..
Dengan kata lain , aku ney cerewet .. huhuu ~
 
Sampai KL dalam jam 4pm ..
Minum petang , masing masing lepak !
Penat sangat laa kann even tak buat kerja berat ..
Aku yang duduk dalam kereta jea ponn penat , apatah lagi yang drive ..
Photographer aku Si Selenge ponn nak balik ..
Katanya takut terlelap at rumah orang , tak bangun nanti ..
Hahahah ! tak bangun takpe awak , nanti dapatlaa peluang untuk saya simbah sebaldi air atas muka orang
Ngeeeee ~ * kejahatan terserlah
 
Apapun , amat gembira selama 2 hari ney ..
Kemeriahan yang terasa walaupun hanya 3 buah keluarga ..
Hanya kekurangan seorang cousin yang paling riuh iaitu Kolin ..
Beliau tiada ponn kami riuh sekampung at homestay ibarat menggegar bumi ,
apatah lagi kalau si Kolin ada , terbelah bumi terus ! HAHA !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...