Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Friday, November 4, 2011

Seks Bebas ?? Err , Berdosa Bukan ? ^^

SALAM SEJAHTERA SEMUA :)

haa , entri aku kali nie nak share ngan u all b0ut isu terkini yang hangat panas membara .
baru baru nie telah muncul di kaca TV dalam Berita Terkini , media massa dll .

teng0k sajee tajuk entri di atas dengan temanya "Queer Without Fear"
aku yakin u all sudaa p0n mengikuti berita tersebut .
tapi tak sala kan if aku nak sharing 0n my bl0gg ?
hehee .

oukee lets read below !


Kota Kinabalu , Sabah .. 2 November 2011 .

    Penganjuran pr0gram Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula semalam hingga 13 N0vember depan bukan sahaja dikecam hebat 0leh umat Islam , tetapi agama lain termasuk Kristian . (haa , teng0k . mereka p0n tentang even mereka kafir .)

T0k0h Kristian Sabah , Webley Disim berkata ,
"ia satu kerja gila dan jelas bertentangan dengan kepercayaan semua agama di seluruh dunia yang tidak menghalalkan hubungan sejenis ."
    Katanya , pendekatan yang cuba dilakukan 0leh pihak tidak bertanggungjawab itu perlu ditentang sekeras kerasnya supaya ia tidak mer0sakkan akhlak semua lapisan masyarakat , terutama g0l0ngan belia yang mudah terpengaruh .

    Menurut beliau , setiap agama mempunyai kitab suci masing masing yang memerintahkan untuk berlaku baik dan tidak membenarkan mereka melakukan perkara yang b0leh mendatangkan kemudaratan kepada diri sendiri dan masyarakat .

“Amat jelas , menghalalkan perkara yang tidak dibenarkan 0leh agama seperti hubungan sejenis adalah satu perkara biadab dan ia jelas sekali bertentangan dengan n0rma kehidupan ."

“Saya menentang keras tindakan terkutuk itu dengan menganjurkan pr0gram yang jelas terpes0ng dan mer0sakkan akhlak setiap penganut yang mempercayai kitab ajaran agama masing masing . Ini sangat melampau ,” katanya yang dihubungi di sini hari ini .

    Utusan Malaysia hari ini melap0rkan kira kira 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu cuba mempr0m0sikan pr0gram Seksualiti Merdeka 2011 yang 1 hingga 13 November depan .

    Antara penaja dan peny0k0ng pr0gram yang berlangsung selama 13 hari itu ialah Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dengan beberapa aktiviti diatur seperti bengkel , perbincangan , filem , pameran dan persembahan .

    Mengulas lanjut , Disim berkata , sekiranya sesuatu pr0gram yang dianjurkan bertentangan dengan ajaran di dalam kitab suci , maka ia perlu dit0lak dan diketepikan demi memastikan ia tidak mengkucar kacirkan kehidupan .

    Selain itu , katanya , penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 jelas mengaibkan bangsa Malaysia yang terkenal dengan tatasusila dan kes0panan dalam kehidupan seharian .

“Ia benar benar memalukan saya sendiri sebagai bangsa Malaysia yang menitik beratkan nilai dan etika kehidupan n0rmal . Sekali lagi saya tegaskan , saya menentang keras pr0gram seumpama itu.
“Malah saya berharap kerajaan membendung gejala tidak sihat ini dengan kadar segera dan dapat mengambil tindakan tegas kepada pihak yang cuba menganjurkan pr0gram seumpama itu ,” katanya .

Firman Allah SWT :

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri,  supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. (Surah ar Ruum: ayat 21)

Asas larangan tersebut adalah untuk memelihara fitrah manusia sekaligus mempertahankan tamaddun ummah dari kepincangan sosial dan malapetaka yang bakal menimpa ekoran tercetusnya kemurkaan Allah swt. sebagaimana murkanya Allah swt ke atas kaum Nabi Luth as. yang mengamalkan gaya hidup homoseksual.

Budaya gay dan lesbian adalah budaya songsang yang tidak sewajarnya diperjuangkan dan diamalkan oleh ummat manusia amnya dan ummat Islam khasnya. Malah ia sangat bertentangan dengan nilai moral dan fitrah kemanusiaan serta tamaddunnya. Jika budaya ini menjadi amalan bagi manusia selaku penduduk di bumi ini, nescaya suatu ketika kelak akan pupuslah generasi ummat manusia sedang Nabi saw berbangga dengan lahir ummatnya yang ramai.


Sabda Rasulullah SAW

تزوجوا الودود الولود فإني مكاثر بكم الأمم يوم القيامة
Kahwinilah olehmu akan perempuan yang penyayang dan mampu melahirkan anak kerana sesungguhnya aku sangat berbangga dengan ramainya ummatku diakhirat kelak. (Riwayat Imam Ahmad)

Kecenderungan mengamalkan kehidupan gay, lesbian dan biseksual ini adalah bertolak dari nafsu yang tidak dikawal. Sedang Islam telah menganjurkan ummat manusia supaya berkahwin secara normal dan menggariskan kaedah kawalan nafsu bagi mereka yang tidak mampu melakukannya. Seperti sabda Rasulullah saw dari Ibnu Masuud radhiyallahu 'anhu :


يا معشر الشباب من استطاع منكم الباءة فليتزوج فإنه أغض للبصر وأحصن للفرج ، ومن لم يستطع فعليه بالصوم فإنه له وجاء

Wahai sekelian anak muda ! barangsiapa yang mampu [dan bersedia untuk berkahwin] dari kalangan kamu, maka berkahwinlah, sesungguhnya perkahwinan itu membantu menundukkan pandangan, memelihara kemaluan dan barangsiapa yang tidak mampu melakukannya, maka berpuasalah kerana sesungguhnya puasa itu adalah perisai [dirinya agar tidak terjerumus dalam kancah keruntuhan sosial]. (Riwayat Imam Bukhari dan Muslim)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...