Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Sunday, October 6, 2013

Puteri Misteri ??

Aku dapat satu kejutan kat kedai aku ..
Jalan ceritanya macam neyyy ..
 
 
Ada seorang budak lelaki yang masih bersekolah rendah ney datang kedai bertanyakan  
 
"ika ada ?"
 
Aku yang sedang usai memasukkan baju ke dalam mesin basuh , terkejut sebab kebetulan memang nama aku .. haahaha ..
Kak Imar yang jawab ,  
 
"tuu haa ika .. kenapa dik ?"
 
Aku sekadar tersenyum manis ..
Budak tuu menghulurkan sesuatu dari luar kedai sambil berkata 
 
"ney ada orang bagi .."
 
Aku nampak macam Jelly .. hahaa .. tapi sekadar bergurau aku cakap laa  
 
"apa tuu ? racun ?? haha .."
 
Budak tuu ketawa bila aku ketawa .. tapi lupa nak bagitau yang aku hanya bergurau sajaaa ..
Sebab budak ney kekadang ambil serius ngan apa yang kita cakap kann .. Risau gak aku .. haha ..
  Then aku tanya lagi , 
 
"Siapa yang bagi ? Akak tak kenal kau ..huhuu "
 
Budak tuu kata ,
 
 "Puteri .."
 
Bila aku tanya , 
 
"Puteri ? Akak tak kenal sesapa nama Puteri laa .. Kawan kawan ponn takde .."
 
Aku bermonolog sendiri 'barangkali budak ney salah orang kott'
 
Belum sempat aku nak tanya lagi ,
dia terus lari tinggalkan aku yang terpinga pinga sambil pegang 'barang' tadi ..
 
Aku bukak plastik tuu , rupanya Ovalette ..
Dalam kata lain , Sponge Cake Stabilitizer ..
Tak tau apa tuu Ovalette , pergi search Google .. haha ..
 
Sedang aku dok belek barang tuu , tertanya tanya jugak sape Puteri neyy ..
Macam mana dia tau aku sememangnya berusaha gigih untuk mendapatkan ovalette ney ?
Hanya laman Facebook sajaa yang aku pernah post tentang ovalette ..
Kenalan Facebook ke ??
Tapi takde yang bernama Puteri ..
Mistik sungguhh !
Puteri apakah ? Puteri Ledang ? Puteri Santubong ? Puteri Hang Li Po ??
Aku tak berhenti berfikir sehinggalah aku pulang ke rumah ..
 
Aku sebenarnya dah beli ovalette neyy at Pasaraya , waktu keluar ngan Famie semalam ..
Tetiba pulak malam ney aku terima ovalette daripada seseorang yang dirahsiakan identitinya..
Nampak gayanya Puteri ney amat dekat dengan aku sebabnya beliau tahu lokasi kedai aku ..
Mungkin beliau juga tahu banyak tentang aku ..
Errrr ~
Emm , mak menegaskan bahawa aku jangan gunakan ovalette tuu ..
Sebab tidak tahu daripada siapa ..
Kerana juga melibatkan makanan ..
Bukan nak buruk sangka , tapi tak salah kalau kita fikirkan yang negatif dulu ..
Mungkin u all pon beranggapan yang sama ..
Famie ponn beriya memberi peringatan kepada aku ..
Baiklah , aku akan tetap menunggu PUTERI tuu menonjolkan dirinya ,
menunggu kejujuran daripadanya .. 
 
KEPADA PUTERI :

SIAPAPUN KAMU PUTERI , PEEKA AMAT BERTERIMA KASIH KEPADA KAMU ,
ATAS KEPRIHATINAN KAMU TERHADAP PEEKA ..
TAPI MAAFKAN PEEKA JIKA PEEKA TAK DAPAT GUNA SEBARANGAN YANG MELIBATKAN MAKANAN ..
HOPE KAMU FAHAM :)
KALAU PEEKA MENGENALI KAMU , TUNJUKKAN LAA DIRI KAMU ..
JANGAN KHUATIR , PEEKA AKAN RASA LEBIH HAPPY APABILA MENGETAHUINYA ..
DAN PEEKA BERDOA AGAR ALLAH SWT MERESTUI KAMU ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...