Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Friday, August 24, 2012

Diari Syawal 2012 ^^

SEHARI SEBELUM RAYA
( 18 OGOS 2012 )


Sesi menganyam ketupat oleh aku , Kolin , Kak Ila , and Mak Usu at kampung .
nak tengok hasil anyaman kami ??
lihat gambar rajah di bawah yeaa . hehehee ~
then aktiviti membasuh ayam untuk di barbeque malam raya nanti oleh aku ,
aktiviti menggoreng ayam oleh si dua Chubby iaitu akak aku and Kolin ,
para wanita yang lain bergotong royong di dapur .. hehee ~
Amacam ?? Kemas tak ? hehehee ~

Basuh jangan tak basuh ! :P
______________________________________________________________

MALAM RAYA
( 18 OGOS 2012 )


Aktiviti berbarbeque dijalankan .

Diketuai oleh ayahnya si Kolin --> Pok De aku .
Penolongnya adalah abah aku --> Cik Yus .
HAHAHAH .

 yang lain tukang makan ! :P
selepas makan ,
kami sepupu sepapat berkumpul main game UNO .
tak boleh blah kann malam raya main UNO .
hahahhaah !
siapa kalah kena cuci pinggan , periuk :P
JUARA bertahan if bukan aku , si Kolin .
yang selalu kalah adalah Faiz ! hahahaha .
Lucu amat time nie .
 _____________________________________________________________

RAYA PERTAMA
( 19 OGOS 2012 )

apa lagi if bukan sesi bersalaman antara keluarga ,
then fotografi laaa kami !
hehhehe ~
tanpa aku and Kolin memang tak menjadi laa sesi fotografi nie .
sebab biasanya kami laa yang memanggil semua berkumpul untuk bergambar .



tapi yang sedihnya ,
keluarga Kolin and Ecah balik hari nie jugak :(
hilang kemeriahan yang ada ..
_________________________________________________

RAYA KEDUA
( 20 OGOS 2012 )
Snapped by : Si kecil Ziqah ^__^
Ini laa dia photographer cilik aku yang terhebat . percaya tak ? hehe

keluarga aku menziarahi kubur arwah datuk aku .
yang telah pergi 8 tahun yang lalu .
tetiba aku rasa airmata bergenang di tubir mata .
rindu sangat ..
then Mak Ngah datang .
_________________________________________________________________

RAYA KETIGA
( 21 OGOS 2012 )


keluarga Mak Ngah balik .
then keluarga aku follow Mak Usu balik Pulai .
kami dua buah keluarga beraya sakan di rumah Atok Apak merangkap kepada atuk saudara aku .
sesampainya di Pulai ,
masing masing punya laa letih tapi ada sesuatu yang berlaku !
LIPAS !!!!
banyaknyaaaaaaa ~
geli den .
aku , Faiz , Aziq and si kecil Ziqa bukan main tempiaran lari .
HAHAHAHA (!)
Pak Usu mengerjakan berpuluh lipas tuu .
bertepek tepek dengan penyapu and dipijak pijaknya lipas lipas tuu .
jangan harap laa aku nak tolong .
aku hanya mampu berlari sana sini , panjat sofa , tunjuk ke arah lipas .. :P
then bila dah reda , baru laa dapat lepak ! fuhhhh ~ legaaa .
______________________________________________________

RAYA KEEMPAT
( 22 OGOS 2012 )

beraya sakan di rumah saudara mara belah abah aku .
6buah rumah seyyy .
gendang gendut tali kecapi ,
kenyang perut , senak laa jadi ..
HAHAHAHA (!)
pantun baru ciptaan PC :P
first rumah Nek Su Intan ,
second rumah Tok Ngah Latah ( sebab atuk nie kuat melatah , jadi Latah tuu gelarannya )
third rumah Mak Ngah ,
forth rumah Mak Long ,
fifth rumah Mak Cik Uci ,
satu sangkar kucing comel belaka ! geram aku ! hehheeh ~
last rumah Mak Usu Lily ..
perghhh  ! aku kagum benar dengan susun atur dalam rumah Mak Usu .
punya laa kemas , cantik !
___________________________________________________________

RAYA KELIMA
( 23 OGOS 2012 )


Beraya ke rumah Ayah ( kembar abah aku ) at Pontian ,
then ke rumah Cik Mat .
setelah itu kami beransur ke Kuala Lumpur .
sekejaban jea masa berlalu .
baru aku nak lepaskan rindu kesumat aku pada si kecil Ziqa .
dah pulang ke KL .
dalam perjalanan , singgah ke Ayer Hitam .
nak beli bunga hiasan untuk rumah .
aku punya laa geram tengok teddy bear yang comel belaka .
rasa nak rembat semua !
tapi tak dapat :(
sayangnya aku tinggalkan HP dalam kereta soo tak dapat snap pic teddy tuu .


SAMPAI DI SINI SAJA LAA KISAH SYAWAL PEEKA
DI KAMPUNG HALAMAN .

CREDIT TO : ALL MY BEST COUSINS .

COLIN , KAK ILA , ECAH , FAIZ . HAZIQ , FIFY AND SI KECIL HAZIQAH !

I LOVE YOU ALL DAMN MUCH <3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...