Before you judge my life, my past or my character... Walk in my shoes, walk the path I have traveled, live my sorrow, my doubts, my fear, my pain and my laughter.. Remember, everyone has a story. When you've lived my life then you can judge me. Thankyou ♥

Saturday, October 27, 2012

Salam Aidiladha ^^

Salam Aidiladha buat semua kaum Muslimin serta Muslimat .. 
Tanggal 25 Oktober 2012 ,
Malam Hari Raya Qurban tiba ..
aku sekeluarga berangkat ke Segamat , Johor pada tahun nie .
selalunya aku beraya at KL jeaa .
memandangkan abang ipar dapat cuti ,
dapat laa pulang ke Johor .
Abah tak dapat cuti soo abah jaga Omel at rumah .. huhuuu
tepat jam 5pm kami bertolak and bersalaman dengan abah at kedai dobi .
sebab abah tak ikut kami bersama , abah jaga kedai sebelum pegi ke tempat keje pukul 7pm nanti .
dalam perjalanan , aku membaca doa supaya Allah SWT melindungi kami dari sebarang kecelakaan .
sesampainya di Felda Maokil , suasana jalan gelap gelita ,
hanya kereta kami sajee yang lalu at situ ,
bayangkan jea laa ape perasaan aku time tuu
tetiba ada sekumpulan lembu dok santai at tengah jalan .
HAHHAHA (!)
SUMPAH COMEL !
abang ipar hon jeaa sampai lembu lembu tuu bergerak ke tepi .
then jalan lagi , jumpa sekumpulan lembu lagi .
kali nie lagi macam selamba ..
punya laa lembu tuu dok baring atas jalan ..
HAHHAHAHA !
adesss , memang nak kena sembelih lembu nie kann ..
kang ada lembu yang kena culik nie kanggg ..
besok pagi keluar Berita Utama yang lembu diculik pada malam raya
ALHAMDULILLAH , kami selamat tiba ke rumah pakcik saudara ( Pak Itam )
pada jam 10.30pm ..
lambat sampai sebab jalan teramatlah sesak !
tapi seronok sebab sampai sampai jeaa satay dah terhidang !
woooww , special nye kehadiran kami .. hehee ..
Terima Kasih Pak Uda sebab barbeque kann satay satay nie ..

26 Oktober 2012 , 

keluarga Mak Uda balik ke Kuantan lepas makan ..
kami pulak berangkat ke kampung halaman area Segamat jugak tapi Labis ..
atok ( nenek ) dah tak sabar nak balik rumah dia .. huhuu ..
petang petang bukan main bahangnya terasa ..
tapi tak hujan hujan ..
then abang ipar nak belanja anak anak saudaranya makan aiskrim .
Fuhhhh , lega rasa tekak .
Terima Kasih , Abang Khairul !
then keluarga Cik Mat pulak pulang ke Batu Pahat ..
tinggal laa keluarga aku and Mak Usu ..
malam tuu kepenatan sangat ,
adik saudara aku , Zyqa terlena at atas sofa .
aku dodoikan dia sampai laa aku ponn terlelap ..
nie laa adik saudara paling manja ngan aku , Zyqa ..
27 Oktober 2012 ,

lepas sarapan , kami berangkat pulang ke rumah masing masing .
Mak Usu balik ke rumah mertua at Tampoi .
kami sampai ke KL dalam jam 2pm .
terus ke kedai dobi ..
Abang Khairul and akak aku , Kakyul balik Sabak Bernam .
rumah belah suami akak aku .
letih jugak sampai sampai jeaa buat keje at dobi . huhuuu
tapi nasib tak banyak baju
emm oukee laaa .
aku dah penat nak menaip ..
lagipun Raya Haji nie tak sepanjang karangan Raya Syawal .. ngeeee ~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...